نکات مهم درباره نگهداری از کولر گازی اسپلیت

یکی از ساده ترین و مهم ترین مواردی که جهت نگهداری و بهبود راندمان خنک کنندگی و کیفیت هوای کولر های گازی و اسپلیت ها ضروری است.
شستشوی فیلترهای الکترواستاتیک و بوگیر تصفیه هوا تعبیه شده در پنل های داخلی کولرهای گازی و اسپلیت ها است .
با شروع فصل گرما و اوج استفاده از کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به سرویس و شستشوی این فیلترها اقدام نمائید تا بهترین بهره برداری را از کولر های گازی و اسپلیت ها برده و در طول فصل گرما دچار مشکل نشوید ، همچنین با انجام چنین اقداماتی سبب افزایش طول عمر دستگاه خود می شوید.

  • ۰
  • ۰

سختی گیر های رزینی وظیفه حذف ترکیبات معدنی معلق و املاح محلول در آب سیستم های گرمایش و سرمایش ساختمان را بعهده دارند اما رسوب زداها ترکیبات و املاح فوق را فقط در آب معلق نگه می دارند و مانع از رسوب کردن آنها در سطوح تبادل حرارت سیستمهای سرمایش و گرمایش ساختمان می شوند. دلیل تأکید بر استفاده از سختی گیر آب و رسوب زدا در موتورخانه ساختمان ها چیست؟ لزوم حذف سختی یا همان املاح موجود درآب به این دلیل است که املاح موجود در آب در هنگام گرم شدن یا حتی سرد شدن آب، یون ها و املاح محلول در آب بصورت رسوب روی سطوح تبادل حرارتی مانند سطوح داخلی دیگ ، کویل منابع کویلی ، مبدل های حرارتی ، کندانسور و اواپراتور چیلرها ، کویل فن کویل ها و هواساز ها و... قرار گرفته و موجب کاهش ضریب انتقال حرارت و در نتیجه کاهش تبادل حرارت می شوند. بطور کلی سختی یا املاح موجود در آب به دو نوع سختی موقت و سختی دائم قابل تفکیک می باشند. ترکیبات مربوط به بی کربنات کلسیم و منیزیم در آب را سختی موقت و املاح مربوطه به سولفات ، کلرور و نیترات کلسیم یا منیزیم را سختی دائم می نامند (مانند رسوب داخل کتری). مجموع سختی دائم و موقت ، سختی کل آب را تشکیل می دهند.

https://damatajhiz.com/categories/286/%D8%B3%D8%AE%D8%AA%D9%8A-%DA%AF%D9%8A%D8%B1-%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2

  • ۹۷/۰۳/۰۹
  • dama tajhiz

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی